zaterdag 15 september 2012

Ra ra, wat is dit?




Een tijdje geleden kwam een collega bij mij aan het bureau met een zakje vreemde voorwerpen.
Ra ra, wat is dit? Euhhh, verschillende gedachten kwamen bij mij naar boven... dat zal ik jullie besparen.
Maar het blijkt een cyclaam knol te zijn.
Verzorgingsadvies: gewoon op een schaaltje in de vensterbank neerzetten, verder helemaal niks doen en geduldig zijn.
Aaaah, zo ideaal! Al verschillende huisgasten keken mij raar aan bij het zien van dit schaaltje in het keukenvenster. Maar ik heb er nog steeds vertrouwen in en zal jullie op de hoogte houden.

2 opmerkingen:

  1. Het is nu bijna twee maanden later en ik ben benieuwd wat uit de cyclaamknol is geworden. Heb er zelf ook een en er is sinds weken geen verandering te zien. Vind het ook moeilijk om helemaal niets eraan te doen, geen water geven e.d. Hoe ziet die van jou er nu uit?
    Groet, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Claudia,
      Die van mij is nu prachtig in bloei! Het is ongelofelijk wat er uit zo'n knolletje kan komen. Het is inderdaad geduldig afwachten. Zet 'em in het directe licht, bijv. in de vensterbank waar veel licht naar binnenkomt. Ik heb verder geen water gegeven, alle voeding zit in de knol.
      Je geduld zal vast en zeker beloond worden. Ik heb toevallig van de week foto's gemaakt. Binnenkort een blogje hierover.

      Verwijderen